در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی، نظام مدیریت کلان از شکل هرم تصمیم گیری که جنبه سلطه گرایانه داشته تبدیل به یک طیف شده که در آن بدون اینکه مسئولیت ها لوث گردند، تصمیم ها با همدلی، اشتراک نظر و خرد جمعی گرفته می شوند.انرژی همکاران و انجام کار گروهی سبب رسیدن به اهداف متعالی و افزایش بهره وری است. از سوی دیگر کار گروهی موجب کنترل فساد در سیستم های اجرایی و مدیریتی خواهد شد، زیرا همگان در یک فرایند مشترک با آگاهی کامل پیش می روند و لذا لغزش ها به سادگی میسر نیستند و هر عملی با شفافیت سیستم برای عموم قابل بررسی و کنترل است. امروزه در بیشتر کشورهای توسعه یافته سیستم مدیریت حقوقی مورد استفاده قرار گرفته است. در خیلی از موارد نیز از

نرم افزار مدیریت ساختمان جهت بهبود کیفیت خدمات استفاده می شود.

شرکت های مهندسی-خدماتی و وظایف آن ها

شرکت های متعدد مهندسی-خدماتی به مراقبت و سرویس و نگهداری ساختمان ها مشغول هستند. به عنوان مثال در تورنتوی کانادا شیوه

مدیریت ساختمان نه با افراد منتخب ساکن در ساختمان، بلکه با فرد برگزیده شرکت های تخصصی در زمینه اداره ساختمان ها است. مدیر ساختمان با گذراندن دوره های تخصصی در این صنعت و حمایت کارگروهی تخصصی از گرایش های مهندسی عهده دار سمت می گردد. در روش مدرن، مدیران ساختمان باید از لحاظ نظری دوره های مرتبط شامل قوانین مجتمع های مسی، اصول ارتباطات انسانی، مدیریت مالی برای مجتمع های مسی و اداره فیزیکی ساختمان را در کالج گذرانده باشند و از نظر عملی هم با کارآموزی یا شروع کار به عنوان دستیار، صلاحیت خود را برای شرکت مربوطه اثبات کنند. کادر اجرایی ساختمان نیز که توسط شرکت راهبری ساختمان انتخاب می گردند در تعامل کامل با مدیر ساختمان بوده و مطابق برنامه های مدون به ایفای تعهدات می پردازند. یک شرکت مدیریت و راهبری ساختمان ممکن است ده ها مجتمع مسی در سطح شهر را اداره کند و حسن شهرت می تواند باعث انتخاب این شرکت برای اداره مجتمع های جدید و تمدید همکاری پیش از خاتمه قرارداد شود. به این ترتیب کسی مجتمع را اداره می کند که تخصص این کار را دارد، نیروی انسانی مربوطه از جمله نگهبانان هم دوره دیده اند.سوپروایزرهای مجتمع عملکرد کلیه پرسنل را از طریق دوربین های مدار بسته و بررسی چک لیست های اجرایی و گزارش کارهای روزانه کنترل و بررسی می نمایند. با این روش بر کل مجتمع نظارت دقیقی صورت می گیرد. ثمره این سیستم برای بهره برداران نظم، دقت، رفاه و آرامش خواهد بود.

پاسخ گویی به نیاز های ساکنین

سیستم جامع مدیریت و راهبری با نظارت مدیر مقیم آموزش دیده و دانش شرکت مربوطه پاسخگوی کلیه نیازهای ساکنین از جمله راهنمایی خودروهای میهمانان و ساکنین، تحویل گیری بسته های پستی و رساندن به دست مخاطبانش، خوشامدگویی به مراجعان و راهنمایی آنان است. در صورت اضطرار و در همه ساعات شبانه روز امکان تماس با عوامل امدادی توسط سیستم مدیریت و راهبری ساختمان وجود دارد و در صورت بروز هر خرابی در تاسیسات یا آسانسور هماهنگی جهت اعزام تکنسین فنی مجرب در کوتاه ترین زمان به عمل می آید. در این میان استفاده از

نرم افزار ساختمان نیز تکمیل کننده روش های مختلف خدمات رسانی می باشد.

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها